طرز تهیه غذاهای نذری در ماه محرم


نذری پختن یک کارگروهی هست. کاری که درست انجام شدنش مربوط به همکاری و هم دستی و هماهنگی چندین نفر هست . نذری پختن هم برای کوچک ترها و هم البته برای بزرگ و عظیم‌‌ترها یک تمرین درست برای انجام کار گروهی است.

نذری پختن یک کارگروهی هست. کاری که درست انجام شدنش مربوط به همکاری و هم دستی و هماهنگی چندین نفر هست . نذری پختن هم برای کوچک ترها و هم البته برای بزرگ و عظیم‌‌ترها یک تمرین درست برای انجام کار گروهی است.

کمک بی‌دریغ
اصلا همین که در نذری دادن کسی از کسی توقع ندارد، خودش حسابی می‌تواند حال آدم را خوب کند. آدم‌هایی که در روزهای معمول سال برای انجام دادن بیشتر کارهایشان فکر این هستند که متقابلا چه چیزی نصیبشان می‌شود، موقع پختن نذری، آستینشان را بالا می‌زنند و می‌ایستند پای دیگ. این "بی‌دریغ کمک کردن" باعث می‌شود که آدم احساس کند در حال انجام کاری است که اساسا "معناگرا" است و مادیات در آن جایی ندارد.

خروج از روزمرگی
پختن نذری یک کار معمولی نیست. معمولاً در روزهای دیگر سال هرکسی برای خودش و خانواده خودش غذا تهیه می‌کند، اما موقع نذری دادن قضیه کاملا متفاوت است.

منوی ویژه غذاهای نذری
یک دیگ، هزار نیّت
محرم که می آید هیئت های عزاداری رونق ویژه ای می گیرند. هم زمان، دیگ های بزرگ و عظیم و کوچک هم روی اجاق های گازی و حتی چوبی می نشینند تا پذیرایی نذری هایی باشند که دوستداران امام(ع) نذر کرده اند. میان همه غذهایی که این روزها آماده می شود، «قیمه» حرف اول را می زند و «عدس پلو» غذهای جمع و جوری است که راحت تر توزیع می شود؛ اما منوی غذاهای ویژه نذری به همین ها محدود نمی شود.
به هر حال، اگر امسال هم نذر دارید، از همین حالا باید برای آن برنامه ریزی کنید و مواد و شرایط پختش را مهیا کنید.

قیمه
معروف  ترین غذا برای نذری ماه محرم، قیمه است؛ غذای خوشمزه ای که کالری زیادی هم دارد. پس برای عزاداران امام حسین (ع) که بعد از چند ساعت سوگواری، خسته و گرسنه می شوند، می تواند بهترین غذا باشد. برای تهیه یک قیمه نذری، قبل از هر اقدامی باید بدانید چه چیزی بخرید و چه مقدار؟

 

مواد لازم :

<

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



شنبه 18 آبان 1392